18 agosto 2008

O APELO DA SELVA

"Mas o andar de que falo eu, nada tem que ver com exercício, nem a isso se destina; não é como o remédio que os doentes tomam a determinadas horas, nem como os halteres para o desenvolvimento muscular. É antes o motivo e a aventura do dia. Se quiserdes exercícios, procurai as fontes de vida. Imaginai um homem levantando halteres para cultivar saúde, quando as fontes dela estão borbulhando nos prados longínquos desprezados por ele!"

Henry David Thoreau



Há um novo personagem influenciando-nos agora: Alexander Supertramp. Parece que quem assiste ao filme acaba vendo em si despertada a vontade de se voltar para o seu eu e adentrar a floresta, o bosque, ou ir para o campo.
Não sei se Henry David Thoreau influenciou uma geração - pode ser que tenha influenciado levemente quem assisti a Sociedade dos Poetas Mortos - mas em compensação ele influenciou Alexander Supertramp e Alexander Supertramp está influenciando-nos. Ainda bem que é positivamente.
Ir para o campo é muito bom. Não há pressão, todos falam com todos, o ar é limpo, o céu é indescritível, deixamo-nos levar pela vida. O tempo não é tão importante. E, nossa, a ausência do barulho da cidade talvez seja o que mas me faça sentir falta do interior.
Fica aí uma dica de 3 livros:
- Into the Wild, Alexander Supertramp
- Walden, Henry David Thoreau
- A desobediência civil, Henry David Thoreau

Mais uma sexta, novamente ouvimos um chamado, talvez as intenções não sejam as mais nobres, mas todos nós ouvimos o chamado.

Hard Sun

When I walk beside her
I am the better man
When I look to leave her
I always stagger back again

Once I built an ivory tower
So I could worship from above
When I climb down to be set free
She took me in again

There's a big
A big hard sun
Beating on the big people
In the big hard world

When she comes to greet me
She is mercy at my feet
I see her inner charm
She just throws it back at me

Once I dug an early grave
To find a better land
She just smiled and laughed at me
And took her rules back again

When I go to cross that river
She is comfort by my side
When I try to understand
She just opens up her hands

Once I stood to lose her
And I saw what I had done
Bowed down and threw away the hours
Of her garden and her sun

So I tried to want her
I turned to see her weep
40 days and 40 nights
And it's still coming down on me

Gordon Petterson

Long Nights

Have no fear
For when I'm alone
I'll be better off than I was before

I've got this light
I'll be around to grow
Who I was before
I cannot recall

Long nights allow me to feel...
I'm falling...I am falling
The lights go out
Let me feel
I'm falling
I am falling safely to the ground
Ah...

I'll take this soul that's inside me now
Like a brand new friend
I'll forever know

I've got this light
And the will to show
I will always be better than before

Long nights allow me to feel...
I'm falling...I am falling
The lights go out
Let me feel
I'm falling
I am falling safely to the ground
Ah...

Eddie Vedder

No Ceiling

Comes the morning
When I can feel
That there's nothing left to be concealed
Moving on a scene surreal
No, my heart will never, will never be far from here

Sure as I am breathing
Sure as I'm sad
I'll keep this wisdom in my flesh
I leave here believing more than I had
And there's a reason I'll be, a reason I'll be back

As I walk the hemisphere
I got my wish to up and disappear
I've been wounded, I've been healed
Now for landing I've been, for landing I've been cleared

Sure as I am breathing
Sure as I'm sad
I'll keep this wisdom in my flesh
I leave here believing more than I had
This love has got no ceiling

Eddie Vedder

Nenhum comentário:

Postar um comentário

GAROTA DE OUTONO

GAROTA DE OUTONO

Por um 2010 mais romântico!

Loading...