29 julho 2008

Imagens que contam histórias



I had a dream

I had a dream last night
What a lovely dream it was
I dreamed we all were alright
Happy in a land of Oz

Why did everybody laugh
when I told them my dream
I guess they all were so far
from that kind of scene
Feeling mean

I heard a song last night
What a lovely song it was
I thought I´d hum it all night
Unforgettable because

All of the players were playing together
And all of the heavies were light as a feather
All I remember is a feeling tomorrow
And as I recall the rest will just follow

I had a dream last night
What a lovely dream it was
I dreamed we all were alright
Happy in a land of Oz
Happy in a land of Oz

John Sebastian


Caramba ~há quanto tempo não posto nada!!!!!!!!
Bem, estamos novamente em clima de férias, na verdade em clima de final de férias
E mais uma vez estaremos todos juntos!!!!! Numa foto nossa das férias de verão perguntei onde estaríamos depois do verão, pois é estamos indo para o campo, no verão a praia, no inverno o campo, perfeito!!!!! Muitas coisas mudaram, eu sei que não se passou tanto tempo mas as mudanças foram muitas e apesar de tudo estamos sempre juntos e sempre planejando alguma aventura da qual todos nós possamos desfrutar. É muito bom ter amigos que tenham casa em diversos lugares, é pra lá que corremos quando a cidade está fraca. rs Desta vez eu é que cederei a casa.
Mas é isso, vim aqui mais uma vez para festejar os amigos maravilhosamente imperfeitos e os amigos dos amigos.
Essas coisas sempre me lembram: festivais da década de 60-70 e o grunge - e outras coisas interessantes - da década de 90.
Então hoje este é o nosso cardápio.


Friends

Bright light almost blinding, black night still there shining,
I can't stop, keep on climbing, looking for what I knew.

Had a friend, she once told me, "You got love, you ain't lonely,"
Now she's gone and left me only looking for what I knew.

Mmm, I'm telling you now, The greatest thing you ever can do now,
Is trade a smile with someone who's blue now, It's very easy just...

Met a man on the roadside crying, without a friend, there's no denying,
You're incomplete, they'll be no finding looking for what you knew.

So anytime somebody needs you, don't let them down, although it grieves you,
Some day you'll need someone like they do, looking for what you knew.

Mmm, I'm telling you now, The greatest thing you ever can do now,
Is trade a smile with someone who's blue now, It's very easy just...

Led Zeppelin



Balada do Amigo

Se você quiser ser meu amigo
Eu preciso mesmo de um irmão
Mostre tua dor e teu sorriso
Eu lhe contarei meu coração
Quero sentir, posso falar
Talvez eu possa ajudar, Ah
Quando eu te olhar, te entender
As coisas podem mudar

Mutantes


I'll Take The Rain

The rain came down
the rain came down
the rain came down on me
The wind blew strong
and Summer's song
it fades to memory.

I knew you when
I loved you then
in Summer's yawn, now hopeless.
You laid me bare
and marked me there
the promises we made.

I used to think, as birds take wing,
they sing through life, so why can't we?
We cling to this, and claim the best
if this is what you're offering
I'll take the rain, I'll take the rain.

The nighttime creases
Summer schemes
and stretches out to stay
The sun shines down
you came around
you loved the easy days.

But now the sun
the Winter's come
I wanted just to say
That if I hold
I'd hoped you'd fold
and open up inside, inside of me.

I used to think, as birds take wing,
they sing through life, so why can't we?
We cling to this, and claim the best
if this is what you're offering
I'll take the rain, I'll take the rain, I'll take the rain.

This Winter's song
I'll sing along
I've searched its still refrain.
I'll walk alone
if given this
take wing, and celebrate the rain.

I used to think, as birds take wing,
they sing through life, so why can't we?
We cling to this, and claim the best
if this is what you're offering
I'll take the rain, I'll take the rain, I'll take the rain.

REM


L'amitié

Beaucoup de mes amis sont venus des nuages
Avec soleil et pluie comme simples bagages
Ils ont fait la saison des amitiés sincères
La plus belle saison des quatre de la terre
Ils ont cette douceur des plus beaux paysages
Et la fidélité des oiseaux de passage
Dans leurs cœurs est gravée une infinie tendresse
Mais parfois dans leurs yeux se glisse la tristesse
Alors, ils viennent se chauffer chez moi
Et toi aussi tu viendras
Tu pourras repartir au fin fond des nuages
Et de nouveau sourire à bien d'autres visages
Donner autour de toi un peu de ta tendresse
Lorsqu'un autre voudra te cacher sa tristesse
Comme l'on ne sait pas ce que la vie nous donne
Il se peut qu'à mon tour je ne sois plus personne
S'il me reste un ami qui vraiment me comprenne
J'oublierai à la fois mes larmes et mes peines
Alors, peut-être je viendrai chez toi
Chauffer mon cœur à ton bois

Jean-Max Rivière e Gérard Bourgeois


Ah, uma pessoa muito especial está retornando, no fim do ano comemoraremos ainda mais juntos!!!!!!!!

Nenhum comentário:

Postar um comentário

GAROTA DE OUTONO

GAROTA DE OUTONO

Por um 2010 mais romântico!

Loading...